zondag 24 juli 2011

Vanwege mijn moeder naar Gondo event

Vanmorgen een rondje Deelerwoud gelopen. Het regende en het waaide, maar het was niet koud. In het bos kwam ik niemand tegen; geen wandelaar, fietser of hardloper, maar daardoor misschien veel wild: een vos, een grote groep herten, waarvan de mannetjes een groot gewei hadden, een ree, en twee vrouwelijke herten die vlak voor me het pad overstaken. Aan het eind nog even een rondje in Velp om de 30 km vol te maken. Ik eindigde met 30,3 km in 2:55 u zonder enige problemen. Gisteren al meegedaan met de CIKO groep; een RDL met een paar versnellingen samen met Bernard (20.8 km in 2:05).
EĆ©ndriekwart P. heeft daar al over bericht in zijn blog. Opgeteld bij pittige fartlek training in de Haagse duinen op maandag (16.6 km), de 10 x 500 meter met tempowisseling om de 100m op dinsdag (12.5 km), en een RDL met versnellingen en fijnstof snuiven langs de A50 als afscheid voor Monique op donderdag (14.3 km) komt mijn weektotaal op een serieuze 94 km.
Deze weekend dubbel gedaan omdat ik op 6 en 7 augustus, over 2 weken dus, een bergmarathondubbel loop in Zwitserland. Dat is de 'schuld' van mijn moeder. Mijn moeder (86) heeft haar zus (89) al heel lang niet gezien. Dat komt omdat die zus al heel lang in Sierre in het zuiden van Zwitserland woont. Ze willen beiden niet meer vliegen en een lange treinreis alleen is ook geen optie. Dus heb ik mijn moeder aangeboden om haar daarheen te rijden; ging ik wel een mooie loop in de buurt doen en kon zij rustig een paar dagen bij mijn oom (90) en tante zijn. Op zo'n 80 km heb ik het Gondo event gevonden. Gondo is een heel klein plaatsje tegen de Italiaanse grens aan. Daar is 13 jaar geleden een modderstroomlawine geweest waarbij 13 inwoners zijn omgekomen. Daarom wordt ter herinnering nu al voor de 10e keer dit event georganiseerd. Op zaterdag lopen we door de bergen een marathon van Gondo naar Brig over de Simplonpas. Zondag lopen we via een andere route weer terug. Op de plaats waar toen een brug is weggeslagen moeten we door de rivier begeleidt door de brandweer. De eerste dag lopen we van 800 m hoogte naar 2500 m over 24 km (7% stijging) en dan over de volgende 13 km naar beneden (13%) waarbij de laatste 5 km redelijk vlak zijn. De afdaling zal dus heel zwaar zijn. De tweede dag is dan misschien wat makkelijker met 4 bergjes tot 'maar' 2000 m en vier afdalingen. Ik heb het volledige pakket genomen met 3 overnachtingen (vr, za en zo) in het 'Massenlagern', 2 pastamaaltijden en 2 ontbijten en dat allemaal voor een heel schappelijke prijs. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

  1. Het gaat je waarschijnlijk weer gewoon lukken! Hier heb je al wat voorpret!

    http://bergloper.web-log.nl/plenty2run/2009/08/gondo-event.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Achteraf was de tweede dag toch niet makkelijker dacht ik zo. En dan heb ik de tweede dag nog afgesneden.

    Maar het was erg leuk.
    groeten,
    Arnold

    BeantwoordenVerwijderen