donderdag 14 juli 2011

We zullen meer moeten eten

Edwin en ik eten te weinig. Edwin had dat in zijn blog al aangegeven maar het geldt ook voor mij. Het dagelijkse noteren van wat je gegeten en gedronken hebt laat zien dat ik in totaal te weinig kcal binnenkrijg. Van het eten dat ik binnenkrijg is het percentage vetten te hoog; het mag 20% zijn en ik zit vaak op 30%. En dus in verhouding te weinig koolhydraten; 50% i.p.v. 65%. We doen dit nu twee weken en ik ben wel beter gaan eten en vandaag kwam ik aardig bij het ideale plaatje, nl. 60% koolhydraten, 23% vet en 17% eiwit.
Vanavond heb ik een herstel loopje gedaan in de storm door het Haagse bos. De grond lag vol met bladeren en takken en een enkele boom was omgewaaid. Slechts 6.6 km gelopen in 36 minuten. Dat moet je dan ook invullen als joggen (alles onder de 14 km/uur is joggen in dit programma) en dan heb je 383 kcal extra verbrand. Dan raden ze aan om 115% van mijn toegestane hoeveelheid te eten. Volgens mijn profiel, gebaseerd op gewicht, lengte en activiteiten, mag ik maximaal 2613 kcal/dag eten. Vandaag had ik dus al 3004 kcal moeten eten. Maar bijvoorbeeld afgelopen zondag na 4:30 joggen had ik 210% moeten eten. Meer dan 2 keer zoveel! Dat lukt dus nooit. In die gevallen moet je dus gebruik gaan maken van voedingssupplementen zoals Herbalife. Dat zijn heel veel kcal in een drankje. Hoef je niet heel veel pasta te gaan eten en van al dat kauwen wordt je ook moe.
Goed ik neem nog maar een plak ontbijtkoek (93 kcal) maar natuurlijk zonder boter.

3 opmerkingen:

  1. ha! Ik sta letterlijk op knappen. Ik krijg het gewoon niet op. Eten, eten VRETEN. Lukt alleen als ik smokkel met alcohol of cola. Je moet overigens ook eens kijken naar de samenstelling van de h shake. Zitten nauwelijks koolhydraten in. Wel veel eiwitten. Dat wordt nog wat met de TAR!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iets zegt me dat Herbalife de grote winnaar van dit experiment wordt.....

    P.

    BeantwoordenVerwijderen