dinsdag 23 augustus 2011

HRR timetrial - 5 km - PR

Gisteravond organiseerde The Hague Road Runners een timetrial over 5 km. Dit doen ze 4 keer per jaar. Het is zoiets als het testrondje van groep 5 om een paar keer per jaar te zien hoe je er voorstaat qua snelheid. Maar dit is voor alle lopers van de club en 'professioneel' georganiseerd. Iedereen die meedoet moet zich inschrijven en krijgt een startnummer. Bij de start gaan we achter elkaar in een lange rij staan met de langzaamste voorop en de volgorde van nummers wordt genoteerd. Om de 5 seconden gaat er dan iemand van start en bij binnenkomst wordt dat allemaal weer genoteerd in het notebook en rolt de tijd eruit. Het is een parcours over het fietspad langs de van Alkemadelaan en dan een stukje door de duinen langs de watertoren weer terug. Net als bij ons testrondje giert ook hier het testosteron door de lichamen. Met mijn loopgroep starte ik achterin en ik ging hard van start, want ik liep de eerste kilometer in 3:56. Werd in die 1e km al wel ingehaald door alle wedstrijdlopers en enkele van mijn loopgroep, maar al voor de 2e km begon ik mensen in te halen. Het tempo zakte iets terug; de bordjes van 2 en 3 km miste ik maar bij 4 km had ik een tijd van 16:25. Ik moest dus een PR kunnen lopen want dat stond op 20:45 van de Keppelrun. Met flink aanzetten door de pijngrens klokte ik zelf 20:40 maar de officiele tijd op de website vanmorgen was 20:42. Maar toch weer een PR op de korte afstand ondanks al het lange afstandswerk dat ik doe. Ik had ook goed gepresteerd in de club, want 20e van de 121 deelnemers en 2e in mijn leeftijdsgroep. Achteraf was er nog een pastaparty maar het had de hele avond al geregend en ik was nat en koud en ik moest nog wat werk doen.


2 opmerkingen:

  1. Frans, heel erg gefeliciteerd met je PR. Bijzonder dat je nog een 5 km pr kan lopen.

    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Frans, je schrijft het allemaal met veel understatement op, het is echter natuurlijk een geweldige prestatie

    BeantwoordenVerwijderen