maandag 22 augustus 2011

Rustig rondje over de heide met Google Latitude

Enige tijd geleden was er veel rumoer over het feit dat Apple en Google en mobiele telefoonproviders precies zouden kunnen zien waar je was d.m.v. je telefoon. Het leek me allemaal erg overtrokken dus heb ik me maar eens aangemeld bij Google Latitude. Op die website kun je dan zien waar je geweest ben; om precies te zijn waar je telefoon geweest is. Het is niet heel nauwkeurig; je ziet waar je ongeveer geweest bent. In de figuur hieronder zie je mijn reis vanmorgen van Velp naar Leiderdorp.

Maar als je van plan bent een misdaad te plegen of vreemd te gaan kun je de telefoon toch beter thuis laten. Je kunt ook je vrienden uitnodigen zodat je altijd op de hoogte bent waar iedereen uithangt. Maar wil je dat echt allemaal weten; eigenlijk niet, dus heb ik me maar weer afgemeld.
Voor het bijhouden van mijn hardloop rondjes was het ook niet erg nuttig. Gisteren had ik een mooi rondje van 17 km gelopen over de heiden. Mijn Garmin 305 heb ik opgestuurd naar de service afdeling omdat de batterij op was. Ze kunnen dit niet vervangen maar bieden me een compleet nieuwe set aan voor € 80,=. Dat vind ik wel een goede deal (ook al moeten ze natuurlijk van die oude types af) en een exemplaar is onderweg. Dus met mijn telefoon op pad. De app van Looptijden deed het niet en het plaatje van Latitude is totaal nutteloos (zie hieronder).  Geen masten op de Veluwe die je telefoon kunnen peilen alleen een paar ver weg. Mijn loop heb ik met blauw ingetekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten