maandag 10 oktober 2011

Hardloopweekend met CIKO in Helenaveen

Na maandag en woensdag al intervaltrainingen te hebben gedaan bij HRR in Den Haag (ma: 2 x 8 x 1 minuut op snelheid; wo: 6 x 600 m en 6 x 400 m op snelheid) en donderdag een baantraining bij CIKO in Arnhem (5 x 400 m en 5 x 200 m), wachtte me nog een trainingsweekend met 4 trainingen. Zoals vaker reed ik vrijdag weer samen met RenĂ© en Edwin maar nu naar een voormalig nonnenklooster in Helenaveen. We arriveerden als laatsten van de 17 "groep 5" deelnemers, maar stonden als eersten klaar in onze renkleding voor de avondtraining. We hadden er zin in. We liepen een rustige 10 km door het vlakke land. Na de heerlijke ter plekke gefabriceerde pastamaaltijd kregen we een lezing voorgezet van prof. Jan over mentale weerbaarheid. Keywords: konijnen, prestatiemodel, doelen stellen, aandachtscirkel en motivatie. Een zeer leerzaam verhaal waar we die avond nog lang over hebben nagepraat. Zaterdag begon de ochtendtraining al om 9 uur maar iedereen stond klaar. In de prachtige Mariapeel volbrachten we een pittige intervaltraining met in totaal zo'n 12 km. Daarna een uitgebreide brunch en vervolgens togen sommigen naar een hardloopwinkel in de buurt en anderen (de trailrunners en degenen die dat nog willen worden) naar de trailrunningshop in Valkenswaard. Het hoogtepunt daar was het passen door een van ons van een zeer strak kanariegele tight en shirtje. 's-Middags een fartlektraining waar we met de auto heen waren gegaan, maar Edwin, RenĂ© en ik (wie anders)de 4 km terugliepen in een mooi tempo van 12 km/uur. Het avondeten was bij het plaatselijke pannenkoekrestaurant. Daar konden we ook een streuf of een flats (bijv. een bubenflats) krijgen wat bij navraag ook gewoon pannenkoeken bleken te zijn. Het was zeer gezellig en daarna in het klooster nog flink doorgezakt. Zondagochtend hoefden we pas om 10 uur klaar te staan. Nu een rustige duurloop door de peel van in totaal zo'n 13 km. Het was mistig en samen met de vennetjes leverde dat prachtige plaatjes op. Na de brunch ging iedereen weer naar huis met een voldaan gevoel. Het was gezellig en we hebben lekker gelopen. Niemand bleek moeite te hebben met de 4 trainingen en totaal iets van 45 km. Natuurlijk hebben Jan, Edwin en Peter ook hun impressie van het weekend al klaar. Voor mij waren het dus 7 trainingen in evenzovele dagen met een totaal van 90 km. Maar het lichaam kon het aan en nu de hele week rust want ik doe zondag mee aan de Amsterdam marathon en ik heb me een doel gesteld dat mij inspireert en uitdaagt en ik met mijn techniek moet kunnen bereiken: 3:20!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten