donderdag 27 oktober 2011

Welke trendlijn moet ik geloven?

Na het mailtje van Gordon:
Beste Group 5,
http://fairmodel.econ.yale.edu/aging/runoth.htm


Please see link to help you estimate your new PR goals as you grow older ;-)
Needless to say in groep 5 there are exceptions to this rule
Maybe Frans can work out a calculation for that ?


Met vriendelijke groet, Gordon.

moet ik natuurlijk reageren zeker nadat Jan me ook nog eens uitdaagt op zijn blog.

Hieronder staat een grafiek met de marathons (alleen de vlakke satdsmarathons en niet de berg en trail marathons), die ik heb gelopen uitgezet tegen mijn leeftijd.
Ook de trendlijn die via de website van Gordeon kan worden berekend met mijn toekomstige en vroegere tijden gebaseerd op mijn recordtijd.
Het is leuk om te zien dat ik pas na m'n 73ste jaar boven de 4 uur uitkom. Maar wat niet klopt is dat ik op mijn 35ste een tijd van 2:55:54 had moten kunnen lopen. Als dit dus niet werkt met terugwerkende kracht dan is het ook niet betrouwbaar in de toekomst.
En mijn tijden wijzen daar ook op. Ik heb sinds mijn 48ste marathons gelopen en de eerste jaren bleef dat zo'n beetje op 3:55 hangen, maar sinds mijn 53ste is het snel naar beneden gegaan met achtereenvolgend: 3:56:41, 3:56:36, 3:55:38, 3:43:12, 3:36:25 en 3:26:39. Moest laatst wel iets toegeven, maar ik zal proberen onder de rode strreep te blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten