zondag 13 november 2011

Gedeelte van Veluwezoomtrail met behulp van Garmin

We wilden vandaag met z'n drieën de Veluwezoomtrail lopen, maar Edwin was herstellend van een zware griep en René had een lichte blessure. Dus het leek ons beter om er maar van af te zien. Maar ik vond het toch wel leuk en wilde het eigenlijk wel lopen, maar dan zonder de lus naar en door het Deelerwoud. Dan zou het iets van 30 km zijn. De gpx file van de trail omgezet naar een tcx file en die op mijn Garmin geladen. Het was de eerste keer dat ik zoiets deed dus ik was benieuwd. De trail kwam langs de begraafplaats in Rozendaal dus dat was mijn startpunt. Ik was pas om 11 uur weggegaan maar het was mistig en koud in m'n korte tight. Op het Rozendaalse veld kwam de zon opeens door het werd het wat warmer, maar niet voor lang; de mist sloot zich snel weer om me heen. Zo liep ik in een kleine wereld met m'n Garmin als wegwijzer. Ondertussen had ik het wel warm gekregen en was het heerlijk lopen. Ik had geen idee hoe lang en hoe ver ik liep want daarvoor moest ik eerst heel veel knopjes indrukken. Er zitten een paar flinke klimmen in het parcours en bovenaan heb ik elke keer even gerust. Aan het eind ook nog kort gewandeld om rustig wat te drinken. Maar verder zonder problemen gelopen en ik kwam best nog wel fris weer thuis. Ik bleek 35.2 km te hebben gelopen in 3:35 en totaal 663 hoogtemeters. Mooi rustig tempo dus. Een route volgen op de Garmin gaat prima en is erg leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten