donderdag 10 november 2011

Na al die blogs over andere zaken, maar weer eens over mijn hardloopbelevenissen.
De woensdag na de Amsterdam marathon deed ik al weer mee aan een intervaltraining in Den Haag en de dag erop het testrondje bij CIKO. Dat was allemaal te veel en te snel. Ik was de dagen erna sloom en had nergens zin in. Een hele week rust genomen en toen een lichte HRR training. Maar vorige week zondag een lange RDL. Het was prachtig weer en de Veluwe lag er fantastisch bij. In alle rust rende ik zonder problemen 33.5 km in 3:30. Afgelopen zondag wilde ik weer zoiets doen. Ik liep langs de motorclub naar het Deelerwoud, maar ging daar linksaf richting Hoenderloo. Na een paar km zag ik een bordje 'Rustgebied' langsflitsen en ik dacht "Ha leuk". Door mijn snelheid had ik niet gezien dat eronder GEEN TOEGANG stond. Maar dat was genieten; al heel gauw spotte ik een roedel herten met het mannetje met een groot gewei. Ze zagen mij ook en waren snel verdwenen, maar nog wel 3 andere groepjes gezien. Sommige van die groepjes kwam ik dan later op mijn pad weer tegen. Soms hadden ze me niet in de gaten omdat ik minutenlang stokstijf stilstond en dan kon ik ze goed bestuderen. Het is daar een gebied met veel open stukken en zandverstuivingen. Daar zag ik ook een groep van wel 20 reeën staan die mij eerst aanstaarden en er toen in een rustige, prachtige galop vandoor gingen. Dat was echt genieten. Vervolgens verder over het viaduct over de A50 ten noorden van Groenendaal en dan in een zig-zaglijn terug naar huis. De laatste kilometers kreeg ik regelmatig kramp in een klein spiertje in de kuit die pijnlijk samentrok, waardoor ik even moest wandelen. Ik had 37.5 km afgelegd in 4 uur; langzaam dus maar dat kwam door het hertenkijken en de kuitkramp.
Gisteravond pas weer een training gedaan bij HRR. Een pyramidetraining met 4, 6, 8, 6, 4 minuten in D3 wat neerkomt op 13 km/uur over de boulevard van Scheveningen. Dat ging allemaal prima.
Zondag gaan Edwin, Rene en ik misschien de Veluwezoomtrail (50 km) lopen of een kortere versie daarvan.

Deze weergave verkregen met www.runningahead.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten