zondag 20 november 2011

Zevenheuvelenloop met prachtig herfstweer.

In de trein naar Nijmegen mistte het zwaar, maar zodra we de stad inliepen kwam de zon door en werd het prachtig weer. Na de finish begon het weer te misten. We liepen dus een prachtige Zevenheuvelenloop met mooi rustig weer. Ik was snel van start gegaan voor mijn 14e 7^^loop, want ik wilde proberen onder de 1:05 te blijven. Op de 5 km had ik 21:48 gelopen dus het was nog wel mogelijk. Maar het voelde allemaal niet echt soepel aan en heuvel op ging veel minder hard dan ik normaal kon. Op de 7^^weg liep ik een kilometer in 4:44 en dat is niet goed voor een recordpoging. Op de 10 km klokte ik 44:26 en toen wist ik dat ik mijn doel niet zou halen en besloot om het rustiger aan te gaan doen. Tenslotte ga ik volgende week een marathon lopen. De kilometer lange heuvel van 10 to t 11 km deed ik dan ook in 5:08. Vlak na de 12 km kwam Marlies me voorbij lopen. "Kom op nog maar een paar kilometer" zei ze met een grote grijns op haar gezicht. Dat kwam niet vaak voor dat ze mij inhaalde. Ik probeerde nog even aan te haken maar ze liep echt hard. Uiteindelijk finishte ik in 1:07:52 een dikke 25 minuten na de winnaar Haile Gebreselassie maar ik was er tevreden mee. Marlies had een heel goeie 1:08:16 gelopen; PR met 2 minuten verbeterd (zie alle uitslagen). Het bier erna met een grote groep CIKO'ers smaakte goed.
Afstand: 15 km; Tijd: 1:07:52; Tempo: 4:31 min/km (range 4:09 - 5:08); Snelheid: 13.3 km/uur; Hartslag: 165 bpm; Hoogtemeters: +159 m

Geen opmerkingen:

Een reactie posten