dinsdag 27 december 2011

Derde Kerstdagloop (21.1 km); een inhaalrace

Nadat het 2 jaar achter elkaar was afgelast vanwege te veel sneeuw, konden we vanmorgen weer starten in de Derde Kerstdagloop. Jan, Wim, Nancy en Herma verkozen de 14 km route, maar ik stond aan de start van de halve marathon met trainer Hans, Said, Hubert, Theo en Peter J en nog een paar CIKOers waarvan de namen me even niet te binnen schieten. Het was zacht weer, droog en windstil en dus ideaal loopweer. Na de drukte van de start kon ik op de weg snelheid maken en liet ik Hans en Hubert achter me. Al gauw haalde ik ook Said in en even later Theo. Ik kon mijn tempo goed vasthouden en soms liep ik even mee met wat snellere jongens die me inhaalden. Heuvelaf deed ik er ook een schepje bovenop en ging soms harder dan 14 km/uur. Toen ik na 12 km omkeek zag ik Hans op 50 meter achter me en bij de volgende bocht nog dichter bij. Niet veel later haalde hij me bij maar hij zei direct dat het eigenlijk te snel ging. Ik ging dus gestaag door en loste hem al snel. Daarna kon ik ook Peter nog inhalen op het fietspad naar beneden richting kasteel Rozendaal. De steile helling aan het begin van de geitenbult was er niet meer maar de rest was nog steeds zwaar. Die km liep ik dan ook in 5:21 terwijl de rest allemaal onder  de 5 minuten was. Laatste km nog wat versneld want ik wilde wel onder de 1:40 eindigen. Ik klokte 1:38:48 en dat stemde me heel tevreden.
Afstand: 21.2 km; Tijd: 1:38:48; Tempo: 4:45 min/km (range 4:08 - 5:21); Snelheid: 12.6 km/uur; Hartslag: 158 bpm; Hoogtemeters: +235 m

Geen opmerkingen:

Een reactie posten