maandag 6 februari 2012

Midwintermarathon (27.5 km)

Het was nu eens goed koud op deze Midwintermarathon in Apeldoorn. Met een grote ploeg van CIKO gingen we gisterochtend op pad en na wat gedoe met bussen, een lang stuk lopen naar de kleedruimte en weer terug naar de start begonnen we eindelijk om 12:00 uur. Het was -5 graden, maar ik had maar 2 laagjes bovenkleding en een buff als muts en dunne handschoenen. Ik zette er meteen flink de pas in; mijn goeie tijd van vorig jaar, 2:05:30, hoefde ik niet te verbeteren, maar onder de 2:10 zou wel mooi zijn. Al heel snel liep ik naast Edwin die blijkbaar heel snel vanuit vak B naar voren was gekomen. In de drukte verloor ik hem echter uit het oog en ik ging ook harder. Edwin ging de marathon lopen. De eerste 5 km gingen nog in een mooie 22:47, maar daarna komt een lange heuvel en zakte mijn tempo wel erg veel. Heuvelaf op 10 km kwam opeens Edwin weer langszij en ik ging even met hem mee. Ik zei nog dat als hij zo door ging makkelijk 3:30 u zou lopen. Hij lachte wat en verdween uit het zicht. Ondertussen was de muts allang van het hoofd en de rits van de trui ver open. De 15 km gingen nog in 1:10 maar dan begint een lang vals plat en mijn tempo zakte nu wel erg in met 2 km's boven de 5 minuten. De halve marathon kwam ik door in 1:41 en pas na 23 km kon ik weer meer vaart maken. Maar niet genoeg want ik eindige in 2:12:21. Natuurlijk best wel tevreden want ik had wel lekker gelopen. Edwin had nog harder gelopen dan ik gedacht had; een PR met een tijd van 3:20:45!
Vanavond had ik nog kunnen trainen in Den Haag bij HRR maar ik had geen zin om weer de kou in te gaan. Woensdag maar weer.
Afstand: 27.5 km; Tijd: 2:12:21; Tempo: 4:47 min/km (range 4:28 - 5:18); Snelheid: 12.5 km/uur; Hartslag: 150 bpm; Hoogtemeters: +110 m

Geen opmerkingen:

Een reactie posten