zondag 26 februari 2012

Utrechtse Heuvelrug trail (32 km) een succes maar niet voor mij

Bij de start in Driebergen
Met 10 CIKO groep 5 lopers reden we gisteren naar Rhenen om de trein naar Driebergen te pakken. Daar begonnen zeven van ons (Marlies, Janna, Wim, Jan, Jan, René en ik) aan de Utrechtse Heuvelrug trail (UHT) van 32 km; drie anderen (Nancy, Gerrie en Eric) waren al in Maarn uitgestapt om de afstand te beperken tot 26 km. Ik had de UHT al in oktober gelopen met Edwin en René (zie verslag hier) en had die loop nu als rit in mijn Garmin geladen. Ik was dus de navigator en dat verliep prima. De omgeving was prachtig en we liepen over smalle bospaadjes. Iedereen genoot. Wat niet goed ging was dat ik al heel snel enorm begon te zweten en een snelle ademhaling had en ook voelde mijn hartslag erg hoog aan. In de uitdraai bleek ik een gemiddelde hartslag van 145 bpm te hebben terwijl we toch maar 10 tot 10.5 km/uur liepen. Vorige week bij de marathon was mijn gemiddelde 130 bpm. Op kilometers 7 en 8 en van 17 t/m 20 was het gemiddelde zelfs 150-155. Het was maar goed dat we op 20 km een tijdje rust namen. Heuvel op ging ook steeds moeizamer en aan het eind moest ik een aantal keren wandelen. De laatste kilometers was het sloffen en hoewel Janna het ook moeilijk had liep ze ver voor me uit. Met veel inspanning bereikte ik het eind. Ik had deze week al wel 55 km gelopen, maar daar lag het niet aan; het leek meer op het begin van een griepje. De anderen waren allen zonder problemen geëindigd; we hebben heel wat trail loop potentieel in de groep!
Heb wel de Trail by the Sea (35 km) die ik vandaag zou lopen met Edwin en René afgezegd.
Bij de eenzame eik op de Amerongse berg


1 opmerking:

  1. Beterschap Frans. Maar goed dat je afgezegd hebt want de trail by the sea was behoorlijk pittig. We denken zelfs zwaarder dan menig marathon en zwaarder de de marathon van Zeeland.

    BeantwoordenVerwijderen