zondag 17 maart 2013

Lange duurloop (25 km) zonder problemen

Heuvellandschap
Vandaag weer op pad voor mijn lange duurloop. Ik had dinsdag en donderdag trouw mijn trainingen afgewerkt. Dinsdag weer heen en weer langs de Rijn. In een aardig tempo want na 1 uur had ik 12.2 km afgelegd; daarna iets rustiger en ik eindigde op 15.5 km. Donderdag heel rustig een uurtje en 10 km gelopen.
Vanmorgen weer eerst langs de Wiese en dan door het dorp Lorrach heen richting de heuvels en bossen. In het dorp na zo'n 8 km lopen begint een lange klim van zo'n 3 km met soms best steile stukken en wind tegen, maar ik ben blijven hardlopen.


Mooi uitzicht op Rijn en Basel
Dan volgt een mooi stuk door de bossen waar de paden nu eindelijk sneeuwvrij zijn. Maar nu moest je weer opletten voor stukken met veel modder erop omdat dat ook verraderlijk glad kan zijn. Op 13 km kwam er een heel steil stuk (95 m omhoog over 700 m, 13%) maar ik bleef doorrennen op mijn tenen en heel korte pasjes. Uiteindelijk kwam ik weer uit bij de TV toren op het hoogste punt van mijn route. Omdat de sneeuw weg was kon ik nu het pad naar beneden door het bos lopen en hoefde niet meer over de weg. Mooi pad lekker naar beneden dus tempo maken. Op gegeven moment kwam ik bij een uitzichtpunt waar je een prachtig uitzicht over een scherpe bocht in de Rijn hebt en op Basel. 
Tenslotte nog een single-track pad rij steil naar beneden en met haarspeldbochten en dan nog een paar km door Riehen om weer thuis te komen na 2:30 en 25 km. Ik had mooi even 455 hoogtemeters gemaakt. Dit ging zonder enige problemen dus volgende keer wat langer.








De hoogtemeters

Geen opmerkingen:

Een reactie posten