woensdag 20 maart 2013

Rondje Basel

Gisteravond weer op pad voor mijn rondje Basel. Voor het eerst tijdens mijn avondlopen was het nog licht toen ik wegging en dat klopt dan aardig want ik ben hier nu alweer een half jaar. In het begin ging het erg moeizaam en voelde ik me nog stijf van de zondagloop. Eerste kilometer ging in 7 minuten, maar alleengs werd het beter en liep ik wel 11-11.5 km/uur.
Normaal loop ik langs de Rijn en steek de zijrivier de Birs over. Maar nu nam ik een trapje naar beneden en volgde de Birs de stad in. Ik maakte een lange lus door de stad over een weg die mij bekend was langs het centraal station SBB (Schweizerische Bundesbahnen). Wel veel stoepen op en af dus in het (inmiddels) donker goed uitkijken en soms moeten wachten met oversteken. Ik kwam weer bij de grote brug over de Rijn uit en vandaar weer over het mooie pad langs de Rijn terug naar huis. Aan het eind nog even een extra lusje want zo had ik precies 19 km gelopen in 1:40.

1 opmerking:

  1. He maatje, alles goed in het hoge zuiden? Het bloggen neemt af. Gaat dat ook op voor het trainen? Nog 3 maandjes he!
    groet
    Edwin

    BeantwoordenVerwijderen