maandag 4 maart 2013

Lange duurloop langs de Wiese (32 km)

Pad in de 'uiterwaard' langs de Wiese
Gisteren was het mooi zonnig weer maar nog steeds maar 4 C. Gelukkig had ik me goed ingepakt. Vanaf huis direct naar de rivier de Wiese gelopen op bijna 2 km afstand. Dit is een sterk gekanaliseerde en gereguleerde rivier met om de 50 meter dammetjes om de sterke stroom te temmen. Ik liep in een soort uiterwaard tussen de dijkjes in. Het water kan daar flink hoog komen want in alle bomen langs de rivier hing plastic afval op wel 2 meter boven het waterniveau. Het was rustig lopen daar maar wel zwaar over het gras zonder een echt goed pad.

De bospaden zijn nog besneeuwd

Dit kon ik zo'n 10 km voortzetten en toen hield het op en moest ik weer op de straat lopen. Het ging toen opeens wel veel beter en sneller. Ik raakte een beetje de richting kwijt want ik wilde eigenlijk nog verder langs de rivier, maar ik kwam na 18 km weer in Lorrach uit en wist toen de weg weer terug te vinden. Omgekeerd aan wat ik vorige week had gelopen kwam ik na een lange klim weer in het bos waar nog wel sneeuw op de paden lag. Moest dus weer voorzichtig lopen en soms wandelen omdat het meer een ijsbaan was. Daarna over de heuvels ook over besneeuwde paden en uiteindelijk weer bij de TV toren bovenop de heuvel. De laatste 5 km waren naar beneden maar dat viel niet mee met al 27 km op de teller als de benen al stijf beginnen te worden. Uiteindelijk 32 km gelopen in 3:20 en een hoogteverschil van +390 meter. Ik heb een app gevonden voor op mijn tablet (Sportablet) waarmee ik mijn lopen van mijn Garmin kan opladen op mijn tablet en dan verzenden naar GarminConnect. Kan dus eindelijk weer mijn route en dergelijke laten zien.
Het hoogteprofiel. In het begin gaat het langs de rivier heel langzaam omhoog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten