maandag 8 maart 2010

Achtkastelenloop - Vorden - 30 km -PR

We waren gisteren met 7 lopers van groep 5 afgereisd naar Vorden voor de 30 km van de Achtkastelenloop. Het was prachtig loopweer met een zonnetje en net boven het vriespunt, maar wel met een aardig windje. Bovendien door een prachtig landschap. Zoals gebruikelijk ging ik voortvarend van start samen met René achter Jan de Jonge aan in een tempo van 12.5 km/uur. Bij ongeveer 10 km hadden we tegenwind en besloten we achter een forse vent aan te lopen die ons inhaalde. Die hogere snelheid hield ik een km vol maar René ging door. Ondertussen had ik nog maar één van de acht kastelen gezien. Maar Edwin heeft er 4 gezien en gefotografeerd. Later in de race haakte ik nog een paar keer aan bij inhalers zodat ik mooi op tempo bleef. Bij 20 km zag ik m'n groep 5 loopmaatjes op 100 meter voor me. R. zakte terug bij de drankpost en de laatste kilometers liepen we gezamenlijk in een steeds iets langzamer wordend tempo totdat we bij 28 km weer ingehaald werden en ik aanhaakte. Zo kon ik in een nieuw PR finishen van 02:22:54; bijna 4 minuten sneller dan vorig jaar (02:26:46). Jan was al binnengekomen op 2:20; René had 2:24; Said 2:31; Edwin en Jan Vullings 2:35; en Ursala die haar eerste 30 km liep had een fantastische tijd van 2:45.
Afstand: 30 km; Tijd: 02:22:54; Tempo: 4:49 min/km (4:26-5:11); Hartslag: 149 bpm (136-153)



1 opmerking:

  1. Zo dan, das een mooi rondje. Ik vergeet soms wel eens dat er zoveel mooie plekjes zijn in NL. Goede reden om nog even door te blijven lopen =D

    BeantwoordenVerwijderen