zondag 18 juli 2010

Midzomerrun (10 km) in Westervoort

Bij het inlopen voor de 10 km van de Midzomerrun vonden we het eigenlijk al flink warm. Gelukkig stond er in de uiterwaarden een klein briesje die het wat koeler maakte. Ik kwam langzaam op gang en pas bij 500 meter was kon ik aansluiten bij Wim en Jan. Maar niet lang want bij 1 km kwam Jeanette langs in een hoger tempo en sloot ik aan. Bij 2 km ging zij wat langzamer maar ik ging door in een tempo van 4:20 min/km. Op 5 km had ik een tijd van 21:26, maar het tempo werd al snel minder. Bij 8 km zag ik Jan en Jeanette dichterbij komen. Ik zette nog even aan maar ze haalden me toch in en ik kon niet aanhaken. Zij finishten onder de 44 minuten: Jan een PR met 43:43 en Jeanette 43:56 goed voor een 2e plaats bij de dames. Ik eindigde in 44:15 en dus mooi onder het doel van 45 minuten. Ik was misschien iets te hard vertrokken, maar ben zeer tevreden met deze tijd, zeker na de lange duurloop van gisteren.
Afstand: 10 km; Tijd: 44:15; Gem tempo: 4:28 min/km; Gem snelheid: 13.4 km/uur; Gem hartslag: 158 bpm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten