donderdag 1 juli 2010

Bank tot Bank loop afgelast vanwege de hitte

Begin dit jaar werden de hardloopwedstrijden afgelast vanwege de sneeuw en kou en nu vanwege de hitte. Ik had me ingeschreven voor de Van Bank tot Bank loop (15 km) komende zaterdagavond (19:15) in Heerde, maar ik kreeg vanavond dit bericht:

Beste loper/loopster
Helaas hebben we vanavond het besluit moeten nemen om de Van Bank tot Bank NIET DOOR TE LATEN GAAN. We hebben uitgebreid advies ingewonnen bij medici en weerkundigen en het door laten gaan van hardloopevenementen a.s. zaterdag wordt afgeraden. Met name wordt gewaarschuwd voor de hoge luchtvochtigheid in combinatie met smog die er zaterdag zal zijn. Dit zorgt onherroepelijk voor problemen. Daarmee is de Van Bank tot Bank 2010 van de baan, want een alternatief is er niet.

Net als met de sneeuw lijkt me dit erg overdreven. Vanavond op de training hebben we 5 maal 1 km gelopen in hoog tempo (14-15 km/uur) en dat ging uitstekend.  Als je vooraf genoeg drinkt en rustig loopt kan een getraind lichaam dat prima aan.

1 opmerking:

  1. Ik zou als organisatie die keuze ook maken. Als je dan wil lopen doe je dat lekker zelf.

    BeantwoordenVerwijderen