zaterdag 17 juli 2010

Rustige lange duurloop

In het kader van de Swiss alpine marathon die ik over 2 weken in Davos ga lopen besloot ik vanochtend tot een lange duurloop. Opgetuigd met m'n trailrugzak met 2 liter water en nog een bidon met sportdrank vertrok ik pas om 9 uur, maar het was nu lekker weer met zo nu en dan een buitje. Via Deelerwoud en Loenermark met een bocht weer terug naar Velp. Onderweg spotte ik 4 kleine zwijntjes. Eéntje probeerde zich onzichtbaar te maken door stil en plat op de grond te gaan liggen. Toen ik stopte om het fototoestel te pakken ging hij/zij er vandoor. Het gemiddelde tempo lag iets boven de 10 km/uur en het ging zonder enige problemen. In de laatste kilometers kon ik het tempo zelfs nog opschroeven tot zo'n 11 km/uur. Totaal 32.7 km gelopen in 3:11 (gem. 10.2 km/uur; gem. hartslag 135 bpm; hoogtemeters +526 m).
Donderdag op de training stond er ook RDL op het programma en kon je kiezen tussen 1.5 of 2 uur. Ik koos natuurlijk voor 2 uur en we liepen een mooi rondje Beekhuizen: 19.3 km. Omdat ik ook heen en weer naar de club was gelopen kwam ik die avond op 27.3 km. Met de 11 km van dinsdag en de 10 km morgen een weektotaal van 81 km.
Morgen dus de 10 km van de Midzomerrun in Westervoort. Jan en Wim hebben al aangegeven dat ze met mij in een treintje gaan lopen om onder de 45 minuten te eindigen. We zullen zien of het gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten