zondag 4 juli 2010

Twee RDLs in het weekend

Omdat mijn loopje zaterdagavond was afgelast, sloot ik me aan bij de CIKO groep 5 lopers die al om 8 uur 's-ochtends vertrokken. We liepen in in een heel rustig tempo maar het voelde direct erg warm aan. Na zo'n 10 km splitsen Jan, Erik en ik ons af omdat wij een langer rondje (zo'n 25 km) wilden lopen. Tot 15 km konden we onder de bomen  blijven maar toen moesten we de heiden oversteken en werd het heet. Mijn hartslag liep op tot 150 bpm terwijl het normaal bij dit tempo 130 bpm moet zijn. Na 4.5 km en 30 minuten kwamen we onderaan het Rozendaalse veld weer onder de bomen. We zijn gestopt en ik was duizelig en moest zelfs even gaan zitten. Na enige tijd konden we weer verder en we eindigden uiteindelijk op 23.6 km in 2:35 en flink kapot. We hadden trouwens ook nog +487 hoogtemeters gemaakt.
Zondagochtend was ik vroeg wakker en had weer zin om te lopen. Dus weer om 8 uur vertrokken. De temperatuur was nu veel aangenamer en ik kon het nu makkelijk volhouden op een tempo van iets boven de 10 km/uur. De stukken over de heide waren warm maar goed te doen. Zoals vaker op zondagochtend kwam ik Edwin tegen die met zijn rondje bezig was. Vlak bij huis nog een extra lusje gemaakt om de 20 km vol te maken in 1:53 (10.6 km/uur). Ik hou van ronde getallen. Ook weer flink wat hoogtemeters: +334m. Totaal deze week weer 68.4 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten