maandag 7 februari 2011

Midwinter Marathon - Asselronde - 27.5 km


Gisteren gingen we met 8 man/vrouw van CIKO groep 5 op pad naar Apeldoorn. De 5 bloggers, waarvan 4 er gisteren al een blog hebben geschreven, en Herma, Gerrie en Marlies (in sommige blogs respectievelijk H., G. en M.). Dat roept wel wat vragen op. Waren er geen niet-bloggers die gingen lopen? Willen niet-bloggers soms niet met ons mee? Waarom ben ik altijd de laatste die zijn blog publiceert? Tijd voor een blogonderzoek.

Drie van ons gingen voor de mini-marathon van 18.5 km en 5 voor de Asselronde van de Midwintermarathon. Dit is een fraaie ronde van 27.5 km die ik al 4 keer gelopen heb met een beste tijd in 2006 van 2:08:51. Tijd voor een record dus; 2:05 leek me wel een mooie tijd en dan moest ik 4:30 min/km lopen. Zo gezegd, zo gedaan; op 5 km had ik een tijd van 21:58 en dus voor op schema. Helaas moest ik na de 8 km weer een grote sanitaire stop maken en dat kostte me 2 minuten. Ging daarna wel wat harder lopen. Tijd op de 10 km was dus 46:14 en op de 15 km was het 1:08:24. Begon dus al weer wat tijd terug te winnen. Na de 20 km (1:31:44) was het alleen nog maar heuvel af en kon ik goed vaart houden met km tijden van 4:20. Ik finishte in een mooie tijd van 2:05:57. Een parcours record en een PR voor deze ongebruikelijke afstand. De anderen hadden ook allemaal uitstekend gelopen; kijk maar op de blogs van Jan, Peter, Wim en Edwin.
Afstand: 27.5 km; Tijd: 2:05:57; Tempo: 4:31 min/km; Snelheid: 13.2 km/uur; Hartslag: 158 bpm; Hogtemeters: +380 m.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten