zondag 27 februari 2011

Blogboek en RDLs

Ik had besloten om van mijn blog een boek te maken en het resultaat kwam gisteren binnen. Op de website BlogBooker kun je al je blogs omzetten in een pdf file. Natuurlijk eerst al je gegevens van je weblog invoeren en dan kun je kiezen uit allerlei opties. Bijvoorbeeld de links in je blog als voetnoot onderaan de bladzijde; maar dat werd heel rommelig dus niet gedaan. Zo moet je een paar dingen uitproberen en soms weer helemaal opnieuw beginnen als het resultaat je niet bevalt. In ieder geval moet je niet alles tegelijk doen want dan worden het heel veel bladzijden. Ik heb nu apart voor 2009 en 2010 gedaan. Maar dan heb je op een gegeven moment je blog als pdf. Dit kun je dan weer omzetten in een echt boek op de website Lulu. Weer veel verschillende mogelijkheden hoe je dat doet. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een pocket uitgave van 6x9 inch. Het ziet er prachtig uit; de foto's, grafieken en tabellen zijn scherp. Leuk om over 10 of 20 jaar weer eens te herlezen.

Ondanks de trailmarathon vorige week heb ik goed kunnen trainen deze week. Dinsdag een piramide 2, 4, 6, 4, en 2 minuten op 10 km tempo maar dat was niet belangrijk. Deze avond was de verkiezing van de recreant van het jaar. Dit werd met bijna een meerderheid van de stemmen en volkomen verdiend gewonnen door Edwin. Gisteren weer eens meegelopen met de zaterdagochtend lopers. We begonnen met een man of 15 richting Warnsborn en door naar Oosterbeek. De grootste groep ging daar terug omdat ze maar 20 km wilden lopen. Met 6 man/vrouw waaronder Marlies, Jan, en Sjaak die aan het trainen zijn voor een marathon gingen we door naar Wolfheze. Via Papendal weer terug naar Valkenhuizen waar ik 27.5 km op de teller had staan in 2:55. De marathonners liepen nog door naar hun huis om toch wel de dertig vol te maken die ze moesten lopen volgens hun schema.
Na de loop gisteren had ik nog veel energie over dus vanmorgen weer op pad. Mijn favoriete rondje plus nog een grote lus over de Posbank en via de Rhedense schaapskooi weer terug; 21.7 km in iets meer dan 2 uur.

1 opmerking:

  1. Ziet er super uit. Wil je ze eens meenemen. Ik heb ook dit soort plannen en ben benieuwd hoe het eruit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen