zondag 8 januari 2012

Egmond Halve Marathon 2012 - Parcoursrecord

De eerste week van het nieuwe jaar begonnen met 2 pittige trainingen bij The Hague Road Runners. Maandag een 2 x 15 minuten op D2 niveau wat zo.n 12.5 km/uur werd. Woensdag een 5 x 6 minuten op D3 niveau wat ontaarde in 13.5 km/uur. Mooie voorbereiding voor vandaag. Voor de negende ke er deed ik aan de Egmond aan Zee halve marathon mee. Ik was daar deze keer met de alle mensen die meededen aan de sponsorloop van ProjectsNow. Eerst verzamelen in Egmond aan de Hoef, omkleden en op de fiets naar Egmond waar we op een adres vlak bij de start ons konden klaarmaken. In mijn startvak F kwam ik Jan en Wim tegen. We gingen dus gezamenlijk van start. Ik kon al snel op een mooie snelheid van 13.5 km/uur lopen. Het was prachtig lopen op het strand. Wind schuin rechtsachter; heel hard zand en de zon kwam ook nog door. Ik moest mijn ogen tot nauwe spleetjes dichtknijpen want de zon stond recht voor en werd weerkaatst door het water op het strand. Mijn tempo bleef goed en ik haalde alleen maar mensen in. De opgang naar de duinen was heel goed te doen en daarna tempo naar beneden. Het was wel dringen om langs alle langzamere mensen te komen. De 10 km deed ik in 46:31, dus toch iets langzamer dan de geplande 4:30/km. Al snel was ik bij de 15 km in 1:08:02 dus de 5 km in 21:31! Daarna ging het wel wat moeizamer en de bloedweg voelde erg zwaar. Maar ik finishte in 1:37:04 wederom een verbetering van mijn parcoursrecord, maar de laatste 6 km in 29:02 is wel te langzaam. Maar ik heb heerlijk gelopen. Jan en Wim kwamen snel na mij binnen. Jan had een PR gelopen en bij thuiskomst zie ik bij de uitslagen dat Edwin een fantastische tijd van 1:30:43 heeft gelopen. Hulde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten