zondag 15 januari 2012

Lange duurloop weekend

Gisteren gingen we met 11 man/vrouw op pad voor onze zaterdagochtend duurloop. Ik had er al 4 km opzitten want was van huis komen lopen. Jan nam het voortouw en leidde ons door de bossen. Op een gegeven moment nam ik het over en namen we een pad dat onderdeel uitmaakt van mijn heuveletappe. Veel pittige klimmetjes en moeilijke afdalingen en ook veel modder. Er ontstond dus een scheiding tussen de klimmers/dalers en de minder goede klimmers/dalers maar ook tussen de modderlovers en de modderhaters die schone schoenen willen houden. Edwin en ik zijn goede klimmers en we vinden modder niet erg (het liefst lopen we er dwars doorheen) dus we liepen al snel voorop. Het lopen ging prima en we hadden uitgebreide discussies over de politiek. Als groep hadden we uiteindelijk 19 km gelopen. Ik moest nog naar huis en kwam op een totaal van 27.4 km.

Vanochtend weer op pad voor een duurloop. In september moet ik 8 dagen achter elkaar een duurloop van zo'n 40 km doen dus ik begin op tijd met mijn voorbereiding. Meerdere dagen achter elkaar een duurloop. Beginnen met 2 dagen en dan elke maand een dag langer en ook langere afstanden. Uiteindelijk lopen we de eerste week van augustus een 'trainings' week van 7 dagen 35 km.
Het was zonnig en al snel konden de handschoenen en muts uit en niet veel later ook het jack en gingen de mouwen omhoog. Ik liep mijn heuveletappe met weer het stuk van gisteren maar nu andersom. Dan komt op gegeven moment de Emmapyramide en loop ik door naar de rotonde bij Rozendaal. Ik had toen nog maar 11.5 km en daar kan ik niet mee thuiskomen. Dus de rotonde om en terug. Iets andere route gevolgd, maar toch precies op 23 km thuis. Aan het eind ging het een beetje langzamer, maar ik ben nergens gestopt op deze zware tocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten