maandag 30 juli 2012

Een baan in Zwitserland

Na diverse telefonische interviews en een dag op bezoek met diverse interviews vorige maand heb ik  eind vorige week een aanbod gehad van Novartis Oncology in Basel, Zwitserland om bij hun te komen werken. Het aanbod was zo goed dat ik het heb geaccepteerd. Novartis is een van de grootste farmaceutische bedrijven ter wereld en de subdivisie Oncology houdt zich bezig met medicijnen tegen allerlei vormen van kanker. Ik ga daar werken als 'senior submission writer' en zal dan de documenten gaan schrijven die we bij de autoriteiten, zoals European Medicines Agency (EMA) en de Amerikaanse FDA, moeten indienen om goedkeuring te krijgen om een geneesmiddel op de markt te brengen. Deze documenten vatten dan alle rapporten samen die over het nieuwe middel zijn geschreven. Dus rapporten over de chemische onderzoeken in het laboratorium en rapporten over de werkzaamheid en veiligheid van het middel bij dieren en bij mensen. Ik ga daar over 2 tot 3 weken beginnen, maar neem snel daarna al weer vrij om de TAR te gaan lopen.
Afgelopen donderdag was misschien wel mijn laatste training bij CIKO'66. Ik heb daar de afgelopen 9 jaar met heel veel plezier getraind, meestal 2x per week, en ik wil iedereen bedanken voor alle fijne uurtjes dat we ons samen ingespannen maar ook ontspannen hebben. Als ik toevallig in de buurt ben kom ik zeker weer even meetrainen.
Mijn blog zal ik zeker blijven schrijven, misschien wel over mijn belevenissen bij de Basel Dragons Running Club (net op Google gevonden).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten