maandag 30 juli 2012

Dag 3 van de top trainingsweek

In het trainingsschema voor de TAR staat in week 9, van de 12 weken dat het duurt, 7 dagen rustig tempo lopen met 32 tot 35 km per dag. Het totaal is 240 km.

Ik doe het nu al in week 8 omdat ik volgende week diverse dingen moet doen in verband met mijn vertrek naar Basel, zoals een afscheidsborrel van de HRR trainingsgroep en het uitruimen en schoonmaken van mijn flat. Als je elke avond 3,5 uur loopt heb je daar geen tijd meer voor. Ik neem dan wel direct de loopjes van zaterdag en zondag mee. Edwin gaat dit programma volgende week doen.
Vanavond eerst de 2 km naar de club gerend. De training was een simpele 5 x 600 m op tempoduurloop. Ik versnelde wel maar kwam elke keer ver achter de groep binnen met tijden tussen de 00:02:30 ten de 00:02:50. Toch best wel snel na de lange duurlopen in het weekend. Totaal hadden we maar 12.5 km in de training gedaan dus ik ging op pad om daar nog flink wat km's bij te lopen. Door het Haagse bos en over het Malieveld waar Circus Renz bezig was. De olifanten stonden buiten dus die ben ik even van dichtbij gaan bekijken.

Na anderhalf rondje bos de stad in en toen ik bij het Kurhaus in Scheveningen stond weer richting huis. Het lopen ging prima en zonder problemen met een tempo van 5:30/km. Totaal 32 km afgelegd.
Totaal na dag 3 van trainingsweek: 124 km

1 opmerking: