donderdag 5 juli 2012

Rondje Wassenaarse slag

Dinsdagavond de kilometer naar mijn sportschool hardgelopen, daar wat met gewichten gestoeid en weer terug gelopen. Twee boterhammen met pindakaas naar binnen gewerkt en een paar koppen water en op pad voor een lange duurloop. Langs de Rijksweg ten noorden van het Haagse bos richting Wassenaar. Een saai, lang recht stuk, maar dan hoef je niet te bedenken welke kant je op moet. Vlak voordat de snelweg A44 begint linksaf Wassenaar in en richting de Wassenaarse slag. Bij het strand aangekomen even ploeteren door het mulle zand om bij de watergrens en hard zand te komen. Dan is het heerlijk lopen richting Scheveningen. Ik had geen enkele last meer van de lange trail van zaterdag. Het eerste uur had ik 11.1 km afgelegd en dat tempo kon ik goed aanhouden. Soms zijn er harde ribbels op het strand en is het moeilijk lopen. Zo nu en dan ook door vrij diepe geulen heen en lekker door het water spatten. Na zo'n 7 kilometer weer door het mulle zand omhoog om bij de strandafgang te komen; klimmetje het duin op en dan via de van Alkemadelaan weer terug naar huis. Ik had een groot vierkant gelopen van 24 km in 2:15. Een goede training voor komende zondag als ik de Zwarte marathon ga doen. Deze marathon wordt 2x per jaar door HRR georganiseerd en voert van het clubhuis naar Scheveningen en dan over het strand naar Noordwijk en terug. Totaal iets van 38 km over het strand. Het begint pas om 16:30 in de hoop dat het dan wat minder druk is op het strand, maar de weersverwachtingen zijn niet erg gunstig dus dat zal wel meevallen.
Ribbels op het strand (fotograaf onbekend)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten