maandag 7 januari 2013

Goed begin van het nieuwe jaar

Omdat ik in Velp was heb ik afgelopen donderdag maar weer eens meegedaan met de CIKO groep 5 training. Heerlijk om weer te stretchen en loopscholing te doen. Dat doe ik natuurlijk (hoezo niet?) nooit als ik alleen op pad ga. We hadden een voor mij pittige baantraining, maar ik kon de tijden lopen die ik gekozen had. Vier x 400m in 1:45, 8 x 800m in 51 sec en 5 x 100m in 25 sec. Totaal maar 8.3 km, maar goeie training. Daarna gezellig thee drinken; dat mis ik toch wel.
Zaterdagochtend met 4 vrouw en 2 man van dezelfde groep 5 op stap voor een lange duurloop. Jan was de leider en voerde ons om Warnsborn heen met een kort bezoekje aan Maria (zie zijn blog) en weer terug naar Valkenhuizen. De laatste kilometers kreeg ik het wel zwaar maar ik kon blijven hardlopen. Mooi even 22 km op de teller.
Zondagmiddag weer terug gereden naar Basel. Binnen 6 uur was ik weer in mijn flat en had na die lange zit zin om hard te lopen. Dus om 8 uur 's avonds nog op pad de weg volgend die ik normaal fiets naar mijn werk, de Novartis campus. Vandaar langs de Rijn door de stad langs alle bruggen tot aan de sluis/dam met waterkrachtcentrale. Eenmaal daaaroverheen is het minder dan 2 km naar mijn huis. Daar was ik precies na 1 uur en ik had 11.6 km gelopen. Mooi tempo dus en zomaar even 42 km in de eerste week van het jaar. Het dubbele van wat ik de laatste 10 weken per week had gelopen.
Waterkrachtcentrale in de Rijn bij Basel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten