woensdag 2 januari 2013

Korte terugblik op 2012

Toch maar even wat punten van 2012 op een rijtje zetten; misschien vooral voor mezelf.
Maar eerste wat korter geleden. Kerst heb ik met Antoinette en 3 van mijn kinderen plus nog een vriend in Basel gevierd. Reuze leuk natuurlijk om ze allemaal op bezoek te hebben. Met een beetje schuiven 's avonds kon ik ze allemaal van een slaapplaats voorzien in mijn niet heel grote flat. Naar kerstmarkt, kaasfondue gegeten, geskied op de Klewenalp net iets ten zuiden van Lucerne, kerstdiner gemaakt met Rostbraten en Rosenkohlen. Paar dagen na Kerst naar Velp gereden en zondag lange duurloop van 22 km gedaan die heel beroerd ging; moest veel wandelen. Nergens pijn of zo maar gewoon geen conditie meer.
Maar het was een mooi hardloop jaar. Totaal 3873 kilometers vooral gemaakt in de eerste 8 maanden en de eerste 8 dagen van september met de TAR. Daarna is het aantal kilometers drastisch geslonken. Slechts 370 km in het laatste kwartaal.
Mooie ééndaagse trails gelopen in Engeland, België, Duitsland, maar ook Nederland (Salland, Koning van Spanje, Utrechtse Heuvelrug en Veluwezoom trail). Totaal 4 marathons en 14 ultra's gelopen plus nog een flink aantal 30+ km lopen. Ook een heel leuke 5 km estafette wedstrijd waarbij we een taart wonnen. Mijn enorme trainingsopbouw met in juli 573 km was toch ook iets om met grote tevredenheid op terug te kijken. Het was een mooi moment toen ik er na 8 dagen achter elkaar trainen 300 km op had zitten. Toen wist ik dat we de TAR wel zouden volbrengen. De klapper was natuurlijk de Transalpine Run zelf samen met Edwin. Dat was 8 dagen beulen en genieten met uiteindelijk die prachtige finish. Het was fantastisch om over die bergkammen boven de 2000 meter hard te lopen en je dan weer naar beneden te storten.

Voor het nieuwe jaar heb ik nog niet veel gepland. Misschien Apeldoorn de 27.5 km want een marathon kan ik nog niet aan. Pas in juni staat er een loop samen met Edwin en René op het programma: de 80 km van Chamonix. Tijd genoeg om weer fit te worden. Net als altijd had ik geen blessure of enig pijntje hier of daar, maar ik moet nu wel mijn conditie weer opbouwen na 3 maanden haast niets doen.
Ik eindig met een paar mooie foto's van dit jaar met als topper natuurlijk onze TAR finish.



2 opmerkingen:

  1. Mooi loopjaar, en dat uitrusten had je verdiend. Nu inderdaad je luie gat oplichten ...

    BeantwoordenVerwijderen