zondag 13 januari 2013

Lange duurloop in Riehen en wijde omgeving

Na 9 keer de Egmond halve marathon te hebben gelopen moet ik het vandaag missen. Dus zelf maar op pad om toch minstens 21 km te lopen evenals mijn CIKO-maatjes. Het begint weer met de 5 km lange klim van 275 m hoogte naar 495 m bij de TV-toren Sankt Chrischona. Het is zaak om te blijven hardlopen dan is het pas een goede training. De laatste kilometers zijn steiler en het tempo zakt naar 8 km/uur.
Nog 1 km omhoog naar de top

Honderd meter na de top is het bordje met 'Landesgrenze' en dan loop ik opeens in een Duits bos. Maar na 1 km kom ik alweer op een provinciale weg uit. Dat is niet leuk lopen dus het eerste de beste paadje dat ik zie ga ik op, omhoog de weilanden in. Ik zie wel waar ik uit kom. Het bleek een echt wandelpad want er staat een wegwijzer met Lörrach - 7 km. Dat is een plaatsje in Duitsland op 5 km bij mij vandaan. Moest ik maar heen gaan. Het is een mooi pad door de heuvels en velden. 
Paadje omhoog de weilanden in

Het wordt nog een paar keer duidelijk aangegeven, maar dan opeens op een vijfwegenpunt niet meer. Ik kies voor de weg rechtdoor en kom dan na enige tijd bij een verkeersknooppunt van de snelweg en op  een drukke weg zonder voetpad. Ik klim over de vangrail en worstel me door het bos naar een zompige akker waar ik een flink stuk overheen moet om weer bij een geschikt pad te komen. Na nog veel omwegen kom ik in een dorpje waar ik naar de weg vraag. Ik volg dat en kom weer op het vijfwegenkruispunt waar ik 6 km eerder al was. Nu maar een andere richting op en na een paar km kom ik weer uit waar ik de weg vroeg. Andere richting op en opeens loop ik langs de spoorlijn die ook vlak langs mijn huis loop. Nog een paar km ploeteren en na 2:40 en 26 km ben ik thuis. Volgende keer maar een kaart meenemen. Ik had dinsdag- en donderdagavond ook al 16 en 13 km gelopen dus mijn weektotaal komt op een aardige 74 km uit.

1 opmerking: