dinsdag 5 februari 2013

Asselronde, Apeldoorn (27.5 km)

Alweer voor de 7e keer heb ik zondag de Asselronde gelopen in Apeldoorn als onderdeel van de Midwintermarathon. Eerst natuurlijk weer verzamelen met koffie bij Marlies en Peter zoals al bijna standaard is. Het was mooi droog weer, maar wel een koud windje dus ik had redelijk wat laagjes aan. Bij de start zag ik nog een bekende trailloper voor me en ik ging dus hard van start om hem in te halen en even bij te praten. Daarna op het eerdere tempo van iets meer dan 12 km/uur verder. Ik had niet gedacht dat het zo goed zou gaan; ik kon het prima volhouden. Na 1 uur had ik 12.4 km gelopen en even later liep ik de halve afstand in 1:06 u. Misschien kon ik wel onder de 2:15 eindigen. Het tegenwindje hadden we in het open stuk vlak na Hoog-Soren gehad en op de provinciale weg omhoog hadden we wind mee. Toch ging mijn tempo daar naar beneden en op 22 km werd ik ingehaald door Marlies, die wederom op weg was naar een PR. Ik probeerde even mee te gaan, maar moest dat snel opgeven. Begon ook last te krijgen van m'n heupgewrichten; voelde allemaal niet zo soepel meer.

Uiteindelijk de laatste bocht om en dat zie je nog een lang stuk voor je tot aan de finish. Vlak daarna kwamen Nancy en Wim me voorbij lopen. Nog even geprobeerd bij Wim aan te haken maar moest hem laten gaan. Ik finishte in een mooie tijd van 2:16:14; gemiddeld 12.1 km/uur. In de grafiek is te zien dat ik redelijk constant heb gelopen, met een dipje op 17 km (heuvelop) en weer wat herstel na 24 km (heuvelaf). De anderen hadden ook allemaal prima gelopen. Daarna deden we ons tegoed aan de chocolademelk, soep en  broodjes in het VIP honk geregeld door Cordien.
Ik had geen last van spierpijn maar was wel erg stijf. Moest 's avonds laat nog met de nachttrein naar Basel en het viel niet mee om weer uit de trein te komen. Na een goeie douche thuis zat ik alweer om 8 uur op mijn werk.
Snelheid en hoogtemeters

Geen opmerkingen:

Een reactie posten