zondag 24 februari 2013

Duurloop door verse sneeuw

Besneeuwde paden door de heuvels
Ik had door allerlei oorzaken al anderhalve week niet gelopen en vanmorgen had ik ook niet echt zin, maar uiteindelijk stond ik toch om 12 uur warm aangekleed buiten. Het had de hele ochtend zacht gesneeuwd en er lag dus een dun laagje. Natuurlijk eerst mijn heuvel op maar langzamer dan anders. Ik had mijn trailschoenen aan en kon dus redelijk vooruit komen in de sneeuw en veel trottoirs waren redelijk schoon. Maar na de top met de TV toren begon het bos en de heuvels met besneeuwde paden. Soms heel oneffen en glad met een laag bevroren sneeuw onder de verse sneeuw. Moeizaam lopen dus maar wel weer erg mooi.

Na zo'n 5 km sneeuwpaden en flinke klimmetjes kwam er een afdaling met een goed te belopen weg. In de verte kon je het dorp Lörrach zien liggen en daar liep ik even later ook doorheen tot aan de rivier de Wiese. Toen had ik nog maar 15 km gelopen maar ik voelde het al wel. Het was een zwaar parcours geweest. Mijn eerdere plan om de Wiese verder Duitsland in te volgen liet ik maar varen en ik ging de andere kant richting Basel op. Het tempo werd erg laag en op gegeven moment  bij een informatiebord over de streek even goed staan rekken en strekken. Daarna kunnen blijven lopen tot aan huis en bijna 21 km op de klok in 2:18.Toch heel tevreden dat ik goed heb kunnen doorzetten en dat het erg leuk was om weer te rennen.
Het pad naar beneden met in de verte het dorp Lörrach





Geen opmerkingen:

Een reactie posten