donderdag 16 mei 2013

Training met Baselse loopclub

Dinsdagavond kon ik met met veel gehaast net op tijd aansluiten bij mijn loopgroep. Ze beginnen hier al om 18:30 en dat is erg vroeg als je meestal tot een uur of zes werkt. We liepen naar de rivier de Wiese waaromheen een erg mooi en groot park is aangelegd. Hier hebben ze een 5 km parcours uitgezet en na wat loopscholing kon ik op pad voor 5 x 2000 m in 10 km tempo. De trainer geeft iedereen een eigen schema; anderen moesten wat sneller of langzamer en sommigen moesten 3 x 3000 m. Omdat ik de weg nog niet kende bleef ik in het begin achter een groepje dat wat sneller moest. Het was een leuk pad door het bos en gedeeltelijk vlak langs de rivier. Ik redde het in 8:30 en na 500 m uitlopen de tweede maal in 8:20. Bij het uitlopen raakte ik een beetje de weg kwijt en kwam een heel eind van het startpunt terecht. Toen maar een ronde van 2.5 km gelopen om het goed te maken. Daarna ging het wel wat langzamer met 8:40 in de vierde ronde en de laatste ging in 9 minuten. Maar het tempolopen voelde heerlijk aan. Terug naar de club en vandaar uit met een kleine omweg naar huis en ik had 21.3 km gelopen. Mooi voor een doordeweekse avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten