dinsdag 24 december 2013

Berkelloop (21.1 km) in Almen

Zaterdagochtend stond ik met Peter, Jan en Wim aan de start van de Berkelloop, trailrun volgens de organisatie, in Almen vlakbij Zutphen. We werden weggeblazen door de Almense hoornblazer en ik ging op een lekker tempo weg. De loop was in hetzelfde gebied als de Achtkastelenloop. Die gaat alleen over de verharde weg, maar nu liepen we door de bossen over brede vlakke paden, kleine weggetjes tussen de velden in en, wel erg veel, over paden (maaipaden, onderhoudspaden) langs sloten en kanalen. Hier was de grond erg oneffen en was het moeizaam en zwaar lopen. Maar geen moeilijke passages, geen hoogteverschil behalve een paar kleine hobbeltjes en geen modder dus zeker geen trail. Een natuurloop zal ik het maar noemen. Al met al toch wel zwaar want ik deed er 1:51:10 over. Wim was een paar minuten sneller en Jan en Peter een paar minuten langzamer.We kregen soep en broodjes toe en het was een leuke loop.
foto: Micha Visser

Maaipad langs kanaal met eenzame loper












Vanmiddag naar Valkenhuizen gerend waar een CIKO training op het programma stond. Maarten leidde een groepje van zeven man al fartlekkend over de Veluwe. Met de omgevallen bomen waar we overheen moesten, de single track paden, het hoogteverschil en de grote hoeveelheid modder was dit meer een trail dan de loop van zaterdag. We genoten volop en na 13 km waren we weer terug op de basis. Naar huis gerend en ik had 21.8 km op de teller.
Het loopgroepje van vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten