maandag 9 december 2013

Klausenlauf in Alschwill (10 km)

Zaterdag mijn bekende rondje gedaan voor een rustige duurloop. Eerst veel heuvelop en dan langzaam aan naar beneden. Het was mooi weer, maar ik ging pas laat 's middags weg dus de laatste kilometers liep ik in het donker. Onderweg zag ik in de verte al heuvels met sneeuw erop, boven de 600 m, maar zo hoog ben ik niet gekomen. Een mooie 23 km en nog een beetje zonder problemen.
Heuvels met sneeuw in de verte


Zondag naar Alschwill, een dorp dat tegen Basel aanligt maar in het kanton Baselland valt. Om 15:00 uur was de start van de mannen ouder dan 50 jaar en alle vrouwen ouder dan 30 jaar. Dat doen ze vaak hier dat ze per leeftijdsgroep starten; zodat je niet helemaal omver gelopen wordt door de jonkies of zo...? Vanuit het dorpscentrum waren we al snel in het buitengebied met wit berijpte velden. Ik had een aardig tempo van 4.5 minuut/km maar al snel kwamen er hellingen en werd dat minder. Toch had ik na 5 km net iets voorbij het hoogste punt 23:55 en dus toch niet zo heel veel verloren. Heuvelaf haalde ik wat van de verloren tijd in en ik finishte op 46:46. Bij de finish kregen we Rivella, zoals het startnummer al deed vermoeden, plus een mandarijn en dat is dan best lekker. Niet ontevreden want toch wel een lastig parcours met +100 klimmeters op zo'n korte afstand.
Afstand: 10.0 km; Tijd: 0:46:46; Tempo: 4:39 min/km (range 4:19 - 4:52); Snelheid: 12.9 km/uur; Hoogtemeters: +100; Plaats: 27e van 91 M50 mannen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten