zondag 25 april 2010

Bouillonnante (50 km) - Uitgestapt bij 40 km

Om direct maar met de deur in huis te vallen: we hebben geen van drieën de 50 km van de Bouillonnante voltooid maar er bij 40 km uitgestapt. Het waren te veel steile heuvels op en af en het was warm.
Het begon om 9 uur op de binnenplaats van het kasteel waar we nog wat instructies kregen en trommelaars op oliedrums ons vermaakten. Het begin was prachtig met de route langs de rivier La Semois. Als snel kregen we de eerste pittige berg met een stijgingspercentage van 10%. Iedereen wandelde hier; ook de volgende heuvels hebben Edwin en ik omhoog gewandeld omdat we zuinig wilden lopen. René ging wel wat sneller omhoog en die verloren we dus uit het oog. Heuvelafwaarts was een uitdaging om niet uit de bocht te vliegen en je voeten altijd goed neer te zetten. Bij 11 km was er de keuze om 23 km of 50 km te lopen; wij gingen natuurlijk voor de 50 km. Ikzelf begon al pijnlijke spieren te krijgen bij 20 km maar op de vlakke stukken kon ik nog wel vaart maken. Tot zo'n 25 km bleven Edwin en ik nog redelijk bij elkaar maar na de tweede Ravitaillissement kon ik geen tempo meer maken.  Na de 30 km heb ik bijna alleen maar gewandeld en ik besloot al gauw om er bij bevoorradingspost op 40 km uit te stappen. De laatste kilometers kon ik alleen met de grootste moeite de berg op en af: kilometertijd 21:03. Elke stap deed zeer. Na een tijdje bij de post te hebben gelegen kon ik een lift krijgen naar het kasteel in Bouillon. Daar kwam ik al gauw René tegen die zei uitgestapt te zijn bij 40 km en dat Edwin dat ook had gedaan. Vreselijk balend gingen we naar ons hotel om met moeite de drie trappen omhoog te klauteren. Na een douche en even languit op bed werd de stemming wel weer beter. We hebben tenslotte toch wel even 40 km afgelegd in een zeer zwaar terrein. Ik deed er 6 uur over maar het waren wel even +1664 hoogtemeters.
Na een koffie op het terras weer een lange rit naar huis.

1 opmerking:

  1. Tsjah, ik kan je vertellen dat het na die drankpost nog een stukje heftiger werd dus in die zin good move!

    BeantwoordenVerwijderen