zondag 4 april 2010

Lichte heuveltraining

Vanochtend een lichte heuveltraining gedaan al klinkt dat misschien wel tegenstrijdig. Maar ik wilde in navolging van Edwin de heuvels opmeten van mijn "bergetappe". Deze etappe loop ik regelmatig als ik niet voor een marathon train. Dan ga ik altijd voluit; in het begin moest ik altijd een tijdje uitpuffen bovenaan maar nu kan ik doorlopen. Als je de hoogte verschillen meet valt het eigenlijk tegen, maar volgens mij is Garmin niet secuur. De eerste bult (gele blokjes 1 tot 2) gaat nog wel: 400 meter, +23 m dus 5.8%. De volgende bulten noteren slechts +8 m (3-4) en +10 m (5-6) terwijl het volgens mij meer is. Een heuvel die ik nooit eerder heb gelopen vlakbij de schaapskooi in Rheden (7-8) noteert 340 m en +28 m  dus 8.2%. Tenslotte de Emmapyramide (11-12) is 620 m lang en gaat +34 m omhoog (5.5%). Totaal vandaag +251 m over een totale afstand van 11.7 km in 1:11 (tempo dus 9.9 km/uur).
Ik heb volgende week in ieder geval geen moeite met de Erasmusbrug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten