maandag 12 april 2010

Rotterdam marathon in een nieuwe recordtijd

Gisteren gingen we met 7 CIKO groep 5 lopers van start op de Rotterdam marathon. Het was dringen en duwen op de hotelkamer van Jan V en Said om ons om te kleden omdat ook onze fantastische aanmoedigers daar nog aanwezig waren. Het was kouder dan voorspeld en er stond ook meer wind, dus het duurde heel lang na de start voordat ik het warm had. Misschien dat ik daarom weer wat te voortvarend van start ging met kilometertijden van net iets boven de 5 minuten en soms net iets harder. Bij 25 km begonnen de benen wel pijn te doen maar daar kun je doorheen lopen. Ik had genoeg energie. Overal langs het parcours stonden onze fans ons aan te moedigen en dat hielp fantastisch! Pas bij 35 km liep de kilometertijd op tot 5:30, maar de laatste 2 kilometer kon ik weer aanzetten om te finishen in 03:43:12. Dat was 57 seconden sneller dan mijn tot nu toe snelste tijd in 2004. Helaas had ik 2 kleine en een grote sanitaire stop (de piekjes in de grafiek) anders was ik onder de 03:40 geƫindigd. Peter en Jan V liepen ook een PR en Ursala liep haar eerste marathon in 04:31. Geweldige prestaties allemaal.
Afstand: 42.195 km; Tijd: 03:43:12; Gem. snelheid: 11.5 km/uur; Gem. tempo: 5:14 min/km (4:42-5:40); Gem. hartslag: 146 bpm (129-159); Ranking: 2898/7856; 1e helft/2e helft: 01:51:15/01:51:57

2 opmerkingen:

  1. Bikkel! En weer geen moeilijke (wandelende) last miles. Ik stel voor de website-titel aan te passen in last (ultra) miles. Volgens mij ligt daar de uitdaging want dit kan je nu wel. Gefeliciteerd met je PR

    Edwin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb toegevoegd in mijn profiel: ...maar tegenwoordig kan ik er nog een versnelling uitpersen in The last miles ...

    Dus titel blijft hetzelfde

    BeantwoordenVerwijderen