dinsdag 14 september 2010

Al een jaar blogger

De eerste blog die ik schreef dateert van een jaar geleden en ging over de Bridge to Bridge loop 2009. Sindsdien heb ik 124 blogs geschreven. Het is erg leuk om mijn loopervaringen op te schrijven, enerzijds om anderen te informeren maar anderzijds ook om voor mezelf een soort dagboek bij te houden.
Het is natuurlijk erg leuk om te zien hoe vaak mensen jouw blog bezoeken. Daar zijn op internet allerlei producten voor te vinden zoals Webstats,  Sitemeter en Google Analytics. Het blijkt dat ik totaal al meer dan 4000 page views heb gehad met toppen in oktober vorig jaar na de Zeeuwse marathon en in april van dit jaar na de Rotterdam marathon.
Je kunt ook zien waar de lezers van je blog vandaan komen. De meeste van mijn bezoekers komen natuurlijk uit Nederland (CIKO-ers uit Arnhem, Velp, en Westervoort), maar wie zijn toch die mensen uit bijvoorbeeld Egypte en Italie?
De informatie is zelfs zo gedetailleerd dat je behalve de woonplaats ook de tijd en duur van het bezoek, providernaam en IP adres van de bezoeker kunt achterhalen.
Voorlopig heb ik er nog geen genoeg van en zal ik blijven rapporteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten