maandag 20 september 2010

Mooie trainingsweek, verdwaald en brutale zwijnen

Donderdag hadden we onze eerste training op de vernieuwde atletiekbaan. We gingen direct allemaal vreselijk hard. We moesten 10 x 300 meter lopen in 57 seconden, maar dat was verkeerd berekend dus hebben we dat aangepast naar 65 seconden. Natuurlijk gingen we toch weer sneller en we liepen snelheden tussen de 17 en 19 km/uur. Met de inloop en uitloop erbij kwam de teller op 10 km.
Vrijdag een duurloop gedaan over bekend terrein. De kilometertijden waren allemaal onder de 5:30 (behalve een voor de sanitaire stop) en aan het eind zelfs nog een paar van 5:00/km.  Dus eigenlijk wel een redelijk vlotte duurloop van 22.3 km in precies 2 uur.

Zondag liep het een beetje uit de hand. Ik begon samen met Antoinette voor een rondje Rozendaalse veld. Eerst een paar honderd meter op haar tempo en dan op mijn tempo (13 km/uur) naar de hoek en dan haar weer ophalen. We deden deze keer een iets groter rondje en weer terug op de parkeerplaats had ik 10 km gelopen en Antoinette 8 km. Ik wilde daarna nog zo'n 20 km lopen via de Posbank, Carolinahoeve, Dieren en dan met een klein boogje weer terug naar huis. Een kilometer na de Posbank stond ik midden in het bos opeens oog in oog met een grote groep wilde zwijnen waaronder een paar kleintjes. We stonden allemaal stokstijf stil. De groep bewoog zich toen wat van me weg, maar een groot exemplaar kwam dreigend op me af. Ik deed dus maar voorzichtig een paar pasjes achteruit richting een boom. Het zwijn bleef toen gelukkig stilstaan. Op 10 meter van elkaar staarden we elkaar aan en hij liep toen terug naar zijn familie. Maar toen kwam een bijna even groot zwijn mijn kant weer op, maar die ging op 20 meter bij me vandaan rustig in de grond woelen. Jammer dat je dan geen fototoestel bij je hebt. Ik liep weer door en op 20 km was ik aan de rand van Dieren. Ik ging richting Eerbeek om daar linksaf te slaan richting Velp. Maar ergens op 23 km liep ik totaal verkeerd. Ik had geen idee meer waar ik was. Dus maar een beetje lukraak links en rechtsaf. Pas bij 33 km kwam ik op een punt dat ik herkende maar dat was nog een heel eind van huis. Het laatste stuk wel wat gewandeld maar ik kon telkens weer goed op gang komen. Uiteindelijk stond er 43 km op mijn klokje en was ik 4u:30 bezig geweest.
Een mooie training voor de 35 km trailloop van a.s. zaterdag. De Sint Pietersbergloop op zondag moet ik helaas overslaan. Mijn dochter vliegt dan weer terug naar New York.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten