zondag 26 september 2010

Posbankloop (15 km) als alternatief

Ik zou het weekend in Malmedy, Belgie en in Maastricht lopen, maar het ging allebei niet door. Dus toen toch maar opgegeven voor de Posbankloop. Moest zondag wel eerst naar Schiphol waar ik om 12:45 afscheid nam van mijn dochter. Na een snelle rit met enige potentiele verkeersovertredingen was ik om 13:50 in Velp. In ieder geval een PR vandaag. De loop begon om 2 uur en ik heb me dus razendsnel omgekleed en naar de start gerend. Bij de vijvers hoorde ik al het startschot. Ik liep op het parcours en de eerste lopers kwamen me tegemoet. Eindelijk bij de start bleken er nog heel veel mensen te staan en kon ik me toch nog rustig voorbereiden. Pas 5 minuten na de start kon ik over de streep en ik zette de pas er flink in. Deed de eerste kilometer dan ook in 3:52. Ik was boven op de Posbank in 30 minuten. Daarna ging het even wat moeizamer, maar het steile stuk naar beneden liep ik weer onder de 4 minuten. De Emmapyramide deed ik in 2:44 waarmee ik 199e was van alle deelnemers (1645). Daarna nog 2 zeer snelle kilometers en ik was binnen in 1:06:35; een verbetering van mijn parcoursrecord van 1:07:59 uit 2005. Zoals gebruikelijk daarna de gezellige borrel bij Caroline.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten