zaterdag 25 september 2010

Telepresence meeting

Gisteren had ik een zogenaamde telepresence vergadering met mijn collega's uit Boston. We moesten naar het Cisco kantoor in Amsterdam-ZO waar we in een kamer aan een kant van een grote ovale tafel werden geplaatst. Aan de andere kant stonden 3 zeer grote beeldschermen met er bovenop een camera met 3 lenzen. Toen de verbinding er was zagen we onze collega's levensgroot tegenover ons zitten aan dezelfde tafel. Het leek net of je echt met hun in dezelfde kamer zat.  Onder de schermen kan een Powerpoint presentatie getoond worden. Wat wel vreemd is dat je elkaar niet recht aankijkt. Ik zat niet in het midden en als ik sprak keken zij naar de zijkant van hun scherm en dus niet naar mij. Dat voelt een beetje vreemd aan. Maar een leuke ervaring. Het bespaart heel wat vliegtickets uit, maar natuurlijk is direct contact toch wel veel beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten