zondag 30 januari 2011

Dwalen op berijpte Veluwe

Vandaag was het goed loopweer; droog en geen wind. Het was wel koud. Ik had gelukkig mijn handschoenen aan maar was mijn muts vergeten, dus koude oren en een koud voorhoofd. Maar na 30 minuten was ik weer goed warm. De hei was helemaal berijpt, maar de bomen waren groen aan één kant en helemaal wit aan de ander kant, de Noordkant. Waarschijnlijk had er vannacht een koude noordenwind gewaaid. Overal lag er ook ijs. Het was allemaal erg mooi. De foto's spreken voor zich. Tijdens de loop weer een aantal keren een pad op waar ik nog nooit geweest was en dan heerlijk links en rechts dwalen. Ik kwam wel elke keer na enkele kilometers weer op een bekend pad uit heel dicht bij de plek waar ik 'vreemd gegaan' was. Een soort automatisme denk ik. Na 27.3 km in 2:39 stond ik weer voor mijn huis. Bleek het zakje op mijn broek open te staan en mijn sleutels (auto en huis) verdwenen. Kon moeilijk weer het hele stuk lopen om te gaan zoeken. Maar even later bedacht ik dat ik na ongeveer een uur even uit de broek was geweest (om het netjes te zeggen). Op de Garmin uitdraai kon ik precies zien waar ik even van het pad was afgegaan en de snelheid nul was. Dus gedoucht en aangekleed en op de fiets naar deze plek. En daar lagen mijn sleutels inderdaad. Via een andere route terug gefietst en bij thuiskomst had ik ijskoude tenen en bleek ik 25 km gefietst te hebben.'t Was een mooie dag!

1 opmerking: