dinsdag 11 januari 2011

Egmond aan Zee halve marathon - Parcoursrecord

Zondag vertrokken we al vroeg met z'n tienen van groep 5 naar Egmond aan Zee voor de prachtige halve marathon. Edwin, Jan, Wim en ik hadden hier al eerder gelopen. Voor Herma, Nancy, Marlies, Ton, Maarten, en Peter was het de eerste keer. Vier bloggers waren sneller en hebben hun verhaal al gepubliceerd dus ik hou het kort.
Ik heb lekker gelopen. Eerste 3 kilometer in het dorp heel snel. Daarna op het strand met tegenwind eerst geschuild achter een paar forse jongens. Maar moest er erg dicht op zitten om profijt te hebben, waardoor je regelmatig elkaar aantikte. Ben daarom helemaal rechts langs de waterkant gaan lopen. Alle ruimte maar wel constant wint tegen en buffelen. Kilometertijden  nemen ook geleidelijk toe tot 5:06 in de 10e kilometer bij de opgang naar de duinen. Daarna gaat het tempo weer omhoog; zeker na 12 km als ook de heuveltjes genomen zijn. De laatste kilometers moest ik nog flink aanpoten om onder de 1:40 te eindigen. Mijn snelste tijd in de 7 keer dat ik Egmond gelopen heb was 1:40:53. Nu eindigde ik in 1:38:30 dus een fraai parcours record. Edwin en Maarten liepen een PR en Jan ook een parcours record. Iedereen had genoten van de loop en na een gezellige borrel in Egmond weer terug naar Arnhem voor een heerlijke maaltijd bij de Chinees in Sonsbeekpark. Na een lange dag was het goed slapen.
Afstand: 21.1 km; Tijd: 1:38:30; Tempo: 4:45 min/km (4:15 - 5:06); Snelheid: 12.6 km/uur; Hartslag: 158 bpm; Hoogtemeters: +107

Geen opmerkingen:

Een reactie posten