zaterdag 1 januari 2011

Jaaroverzicht 2010

Mijn mooiste loop afgelopen jaar was ongetwijfeld de Swiss Alpine marathon in Davos. Het is fantastisch om over die hoge bergen en door die prachtige dalen te lopen (vandaar de foto). Daarnaast nog 3 marathons gelopen in Rome, Rotterdam en Amsterdam, de 50 km van de Veluwezoomtrail, de 100 km van Apeldoorn en natuurlijk de 65 km van Olne-Spa-Olne. Met bijna alle trainingen en mijn eigen lange duurlopen in het weekend heb ik totaal 3212 km gelopen (140 km meer dan vorig jaar); ongeveer van hier naar Ankara in Turkije. Gemiddeld is dat meer dan 250 km per maand en meer dan 60 km per week.
Dit jaar ook mooie PRs gelopen. In Rotterdam mijn marathon tijd met 1 minuut verbeterd en in oktober in Amsterdam nog eens met 7 minuten naar 3:36:25. Bij de Acht Kastelenloop mijn tijd op de 30 km aangescherpt met 4 minuten naar 2:22:54. In september bij de Bridge to Bridge mijn 10 Engelse mijl tijd licht verbeterd met 20 seconden naar 1:09:22. Tijdens deze loop liep ik ook op de 5 en de 15 km sneller dan ooit, maar die tel ik niet mee als PR. Kortom een prachtig loopjaar. Drie lopen die ik wilde doen werden dit jaar afgelast vanwege te veel sneeuw en een loop vanwege te veel zon. Watjes worden we!
Voor volgend jaar staan al weer een aantal mooie lopen op het programma; vooral mooie (en lange) traillopen want daar ligt toch wel mijn interesse.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten