donderdag 2 juni 2011

Bedriegertjesloop (11 km)


Het was gisteren pas voor de 5de keer dat ik de Bedriegertjesloop heb gelopen. Vaak ben ik op vakantie in begin juni of komt het met mijn werk niet uit met de tijd. En altijd is het mooi weer. Met mijn groene shirt was ik niet echt op mijn plaats tussen alle in het oranje gestoken lopers van groep 5. Maar zondag krijg ik mijn shirt en zal ik het aantrekken voor de Brabantse Wal marathon. Ik was vrij achterin gestart met Hans en Merlijn en kon na de start dus direct aan een inhaalrace beginnen want er werd erg langzaam gelopen. Ik had een flink tempo van 4:30 min/km en kon dat goed vasthouden. In het mulle zand ging het soms wat trager maar dat kon je in de afdalingen weer goedmaken. Voortdurend haalde ik mensen in; alleen Peter J. zak ik steeds vlak voor me maar kon ik niet voorbij. Toen we weer op het fietspad kwamen voor de laatste 2 kilometer ging de turbo erop want ik wilde wel onder de 50 minuten finishen. De laatste paar honderd meter gingen echt hard tot zo'n 17 km/uur en met succes; eindtijd 0:49:32. Het was weer een prachtige loop!
Afstand: 11km; Tijd: 0:49:32; Tempo: 4:30 min/km (3:56-5:06); Snelheid: 13.3 km/uur; Hartslag: 165 bpm; Hoogtemeters: +192 m

Geen opmerkingen:

Een reactie posten