woensdag 1 juni 2011

Rustig rondje langs de gevangenis

Gisteravond na het werk toch maar een rustig rondje gaan lopen, hoewel ik vanavond met de Bedriegertjesloop meedoe. In een voor mijn gevoel rustig tempo weer door de duinen en over het strand. Het is altijd weer een genot om op het strand te lopen. Elke keer ziet het er anders uit. In de verte zag ik heel veel zeilboten die met een race bezig waren. Ik had wind mee en zette er wat tempo in; soms door het water. Heerlijk. Op de terugweg naar mijn etage liep ik rond 8:15 over de van Alkemadelaan langs de Scheveningse gevangenis. Een paar honder mensen hadden zich daar verzameld achter de speciaal daarvoor geplaatste dranghekken. Tientallen radio/tv wagens met uitgeschoven satelietschotel stonden in een lange rij en de camera's waren gericht op de grijze gevangenispoort. Wat een circus en dat alleen maar om een geblindeerde auto door de poort te zien rijden en een helicopter te zien aanvliegen. Eén fotograaf is toch genoeg om daar een fotootje van te maken; en als je de foto van een paar geleden neemt zou niemand dat merken. Maar goed zo malen je gedachten tijdens het rennen. Na 1:20 was ik weer terug. Ik had mijn Garmin in Velp laten liggen maar volgens de pedometer was het 15.5 km. Een uur later hoorde ik een helicopter overvliegen en dat was inderdaad de politieheli met M. al of niet erin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten