maandag 27 juni 2011

Zeer zware Veluwezoomtrail (51.5 km)

Gisterochtend stond Edwin wel 5 minuten vroeger op de stoep dan afgesproken, waardoor ik vergat mijn horloge mee te nemen. Hij had er zeker zin, maar zie zijn weblog. Dus zonder informatie op stap voor de Veluwezoomtrail van 50 en een beetje kilometers. In het begin samen met Edwin op gelopen maar na een paar kilometers vond ik dat net te langzaam gaan en ging ik wat sneller. In de eerste 15 km waren veel heuveltjes die ik met korte en snelle pasjes omhoog ging. Heuvelaf ging ik in volle vaart zover althans de ondergrond (boomwortels) dat toeliet. Hierdoor haalde ik veel mensen in. Onder de bomen was het warm en benauwd door alle waterdamp, maar op het Rozendaalse veld en de open heides die daarop volgden was het snikheet. Bij 20 km vertelde iemand dat ik op de 53e positie liep. Niet slecht met 140 starters. De verversingspost stond op 25 km en daar laafde ik me aan heel veel water in en over me. Na een paar minuten was ook Edwin bij de post aangekomen; het ging hem niet goed af en hij voelde zich niet echt lekker. Met veel moeite gingen we weer op pad. Bij een lang vals plat omhoog, die we normaal fluitend oplopen, moest Edwin wandelen. Ik ging wel door in een laag tempo. Ergens bij 28 km liep ik achter iemand aan een zoals later bleek verkeerde bocht om. Pas na zo'n 400 m hoorde we geschreeuw achter ons dat we verkeerd liepen. Dat was flink balen. Bij 30 km vlak voor de doorgang onder de A50 haalde ik Edwin weer in. Hij had het helemaal gehad en ging uitstappen. Bij dat viaduct waren auto's waar hij vast wel een lift naar huis kon krijgen. Ik vond één DNF dit jaar eigenlijk wel voldoende en ging gestaag verder. In het Deelerwoud was het op het open gedeelte weer erg heet en bij 35 km moest ik wandelen. Nog 15 km en nu al wandelen! Even later werd ik ook nog misselijk en kwam al mijn eten er weer uit. Ik probeerde met een strak regime van 500 m "hard"lopen en 100 m wandelen vooruit te komen. Zonder horloge was het wel lastig, want hoelang moest ik nog en hoe hard ging ik eigenlijk. Bij de verversingspost op 44 km had ik al 5:15 uur gelopen. Antoinette zou bij de finish staan dus ik sms-te haar dat het nog 45 minuten zou duren. Dus stug doorgaan met wandelen en joggen. Eindelijk een bordje met 'Nog 1 kilometer'. Pas helemaal aan het eind daarvan ging ik harder want ik wilde niet wandelend finishen. Antoinette en Edwin (die vele uren geduldig op me hebben staan wachten) stonden aan de streep. Applaus van alle aanwezigen. Het was mooi om zo te finishen ook al was het in 6:20:51 uur. Na mij kwamen er niet veel meer (5 mannen) over de streep. Ongeveer 40 van de 140 starters zijn vroegtijdig uitgestapt. Misschien had ik dat ook tegelijk met Edwin moeten doen bij 30 km, maar ik voelde me toen toch nog wel redelijk. Gisteravond vreselijke kuitkrampen gehad, maar vandaag kan ik weer goed lopen. Het herstel is weer ingezet. Op naar de volgende loop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten