dinsdag 15 mei 2012

5 x 5 estafette in Doetinchem; winnaar bij de mixed teams

5 km finish
Vorige week was weer een drukke hardloopweek. Dinsdag, woensdag en donderdag elke keer iets meer dan 20 km gelopen. Woensdagavond hadden we een fartlek training door de duinen. Vijf keer mocht iemand anders voorop het tempo bepalen en de paadjes uitzoeken zolang het maar onverhard was. Het was dus 5 kwartier buffelen over smalle zandpaadjes heuvelop en -af op een hoog tempo. Die dagen ook nog 2 keer naar de sportschool.
Vrijdag naar Papendal voor een groot sportmedisch onderzoek. Op de loopband ging ik maar tot 16 km/uur, maar ze konden wel zien dat mijn omslagpunt (aerobe drempel) bij 15 km/uur lag. Mijn VO2max was prima voor mijn leeftijd en niet veel lager dan de test in 2005. Goedgekeurd voor de TAR!
Winnars mixed teams
Zaterdag waren we met 10 CIKO groep 5 leden afgereisd naar Doetinchem voor de 5 x 5 estafette loop. We hadden een CIKO a-team (aanvallen, alles geven) die achtereenvolgens liep met Maarten, Jeanette, Marlies, ikzelf en Ton. Het CIKO k-team (kneusjes, krukken) liep met Wim, Nancy, Cordien, René en Jan. We gingen er allemaal voluit tegenaan en we liepen allemaal sneller dan 21:44 met de toppers Ton en Maarten die onder de 20 minuten bleven. Ikzelf liep ook heerlijk in een tijd van 20:45, 3 seconden langzamer dan mijn PR van vorig jaar. In het totaal klassement eindigde het a-team als 14e achter 13 heren teams met een totaaltijd van 1:41:25, dus wij waren de winnaars bij de mixed teams. Het k-team was toch meer een knal team en eindigde als 4e. De hoofdprijs was een taart die we binnen 10 minuten verwerkt hadden.
Zondag nog een rondje Veluwezoom en Deelerwoud voor een flinke 32 km. Zo kwam mijn weektotaal toch nog op 100 km.
Uitslag 5x5 estafetteloop

Geen opmerkingen:

Een reactie posten