zondag 27 mei 2012

Heuveltraining (25 km) en Stuwwalloop (15 km)

Gisterochtend aan de training meegedaan, die Gordon aan een 20-tal lopers uit de Achterhoek gaf (Runners4kanjers, hier hun beschrijving van de loop). Zij gaan eind juni hardlopend de Galibier in Frankrijk op voor een goed doel en konden wel een pittige heuveltraining gebruiken. Natuurlijk vanaf huis erheen gelopen zodat ik al 2 km op de teller had toen we begonnen. Jan de J., Edwin en Cordien waren ook van de partij. Gordon had een route uitgezet met alle heuvels in de buurt die hij kende. Natuurlijk de Emma piramide en het pad over het Rozendaalse veld. We mochten eigen tempo omhoog en dan de laatste weer ophalen. Ik heb dat bij bijna elke heuvel gedaan dus werd het een pittige training. Aan het eind nog even de heuveltjes langs de golfbaan en langs de omheining van het kasteel en na 2 uur in de warme zon waren we weer binnen. Nog even naar huis lopen en ik had er 25.6 km opzitten.
Kasteel Doorwerth
Om 19:00 stond ik aan de start van de 15 km van de Stuwwalloop in Oosterbeek. Ik kon alleen maar heel langzaam van start en werd door vele mensen ingehaald. Maar na zo'n 10 minuten kon ik weer een aardig tempo maken en haalde ik iedereen weer in. We waren gelijk met de lopers van de 10 km gestart en die gingen op een gegeven moment rechtsaf de helling van de Italiaanse weg op en wij moesten even rechtdoor en dan om kasteel Doorwerth heen. Ik was mijn Garmin vergeten, maar dat was eigenlijk wel rustig. Kon gewoon mijn eigen tempo lopen zonder te weten hoever ik was en hoelang ik al bezig was. Bij het kasteel was het bordje met de 5 km. Hierna mochten wij de mooie klim omhoog maken en ik haalde vele lopers van de 10 km in. Sommigen hadden het al echt zwaar en zaten er doorheen. Dan is er een lang stuk heuvelaf en en dat ging in volle vaart. Het is een prachtige route langs de Rijn en door de bossen. Bij 9 km gingen de 10 km lopers weer een andere route en mochten wij weer een heuvel op. Daar ging het al wel wat langzamer. De laatste kilometers gingen wel weer op het goeie tempo en ik finishte in 1:13:20 dus harder dan 12 km/uur. Heel tevreden dat ik zomaar even 40 km kon volbrengen in dit hete weer, maar waarschijnlijk wel iets te veel van mijn lichaam gevergd want ik werd afgelopen nacht herhaaldelijk wakker met een pijnlijke kramp in mijn kuiten.
Maar goed, met de eerdere lopen deze week is het totaal weer 97 km en vandaag ga ik ook nog een loopje doen.
PS: Inderdaad 's middags naar het Rozendaalse veld gelopen en eromheen op een heel rustig tempo (10 km).
Parcours heuveltraining

Geen opmerkingen:

Een reactie posten